Cítíte, že váš online prodej skomírá? Nebo se vaše podnikání zaseklo na mrtvém bodě a nejde vám VYrůst? Potom je tento článek přesně pro vás. Prozradím 3 nejčastější a nejchladnější zabijáky vašeho (online) podnikání:

1. Copywriting není “slohovka”:

Copywriting je KLÍČOVÁ schopnost v marketingu a celkově v prodeji. Je to umění prodat pomocí textu.

Než copywriter začne psát, NEstuduje v první řadě svůj produkt. Studuje v první řadě svého ideálního zákazníka. Důležité je si ho ÚZCE definovat. Častá chyba je, že píšete pro rozsáhlou cílovou skupinu. To si může dovolit Coca-Cola, vy ne. Když prodáváte všem, neprodáte nikomu.

Jen si zapamatujte, že zákazníka nezajímáte vy, ani moc ne váš produkt. Je to taky člověk, takže se bude zajímat jen sám o sebe. Nepište vlastnosti produktu. Pište PRO toho jednoho člověka. Co z jeho životem udělá, když si váš produkt zakoupí. Jak mu to změní život, jaké benefity mu to přinese, jak mu to uleví od bolesti/ od strachu…

Čtivost:

K čemu je vám text, když ho nikdo nebude číst? A když zákazník nebude číst váš nesrozumitelný a nečitelný text, tak odejde a nenakoupí. Dám vám proto pár tipů v bodech, jak zákazníky donutit číst.

  • Dělejte kratší odstavce
  • Zkracujte věty
  • Vždy používejte nadpisy
  • Používejte v textu silná slova
  • Vyhněte se nudnosti
  • Používejte stejnou mluvu jako vaše cílovka

Nadpis:

Kolem 70 % lidí čte jen nadpisy. Doporučuji jim proto věnovat 40% času. Nadpis je důležitý, ale sám o sobě nic neprodá! Nemá na to místo. Primární funkce nadpisu je ZAUJMOUT pozornost a donutit čtenáře k přečtení textu.

Jak ale neférově skvělý nadpis napsat? No, můžete se podívat třeba do bulváru, ten je z toho přímo placený.

Můžete si všimnout, že ve většině nadpisů jsou použita silná slova. Jsou často kontroverzní a negativní. Použil jsem to i u nadpisu tohoto článku. 3 průšvihy, které vraždí váš online prodej v roce 2024:

Jsou to průšvihy a vraždí. To není celé. Číslo 3 tam není náhodou. Lidský mozek pozitivně reaguje na prvočísla. Proto se můžete setkat s: Top 5 nejmenších lidí na světě/ 9 tipů a triků, jak nenaletět perverzním podvodníkům// 7 dní = 70 000 Kč atd…

Slovní spojení: “online prodej” jsem použil abych oslovil podnikatele, kteří podnikají online. Abych oslovil vás. V roce 2024 znázorňuje aktuálnost a urgenci. Pořád to není vše. Celkově název zní negativně. Ale POZOR, NE ve smyslu, že bych na vás útočil. To by zavraždilo můj online prodej.

Způsobuje to ale jinou silnou emoci. Ta je právě strach. Strach z toho, že vaše podnikání online se může sesypat jako domeček z karet. Že vás zákazníci opustí a přijdete o peníze.

Proto titulek jako: Komplexní kurz na vaření, naučíme vás uvařit vše! Vám může doslova brát peníze z kapsy. Oproti tomu nadpis: 17 tajných lekcí, které vás transformují do kuchaře s MICHELINSKOU hvězdou, nebo vám vrátíme peníze do 30 dnů! Bude skvěle fungovat.

Rozsah:

Téměř vždy je delší text lepší než ten kratší. Je to proto, že i kdybyste neměli o čem psát, tak to bude pořád vypadat jako že máte o čem psát. Přidá vám to zkrátka na důvěryhodnosti.

2. Impotentní konverzní poměr:

Konverzní poměr je %, které udává poměr lidí, co přišli k vám na stránku a nakoupili. Taky to může být, že zanechali své údaje a další cílové akce.

Například: Na vaši stránku přišlo 100 lidí, z nich 3 provedli nákup. Takže máte 3 % konverzní poměr.

U Českých e-shopů se pohybuje od 0.5 do 1.5 %. Existují ale i e-shopy s konverzním poměrem 6 %, nebo víc! Pro srovnání: Podnikatel s 6 % konverzním poměrem vydělává 12x VÍCE, než podnikatel s 0.5 %. A to je MASIVNÍ rozdíl.

Tady jsou nejčastější chyby na webu, které konverzní poměr doslova VRAŽDÍ:

Výzva k akci:

Co může být horší než, že přijdete na web a nemůžete najít žádnou nabídku/výzvu k akci? Není nic horší…

Špatná nabídka:

Být nejlevnější je OBROVSKÁ konkurenční výhoda, být druhý nejlevnější není žádná výhoda. Když nemůžete porazit konkurenci cenou, můžete svoji nabídku “transformovat.” Neprodávejte půjčení sportovního auta. Prodávejte jedinečný zážitek! Prodávejte 1 hodinu a 1 ZDARMA! Dávejte zdarma malý model vypůjčeného auta. Zapojte zákazníky do hry o kupón na jízdu zdarma a napadá mě 10 dalších věcí, jak mít drahou nabídku, ale daleko atraktivnější než vaše konkurence.

Žádné reference/hodnocení:

Reference jsou naprosto klíčové, a to v každém podnikání. Komu bude zákazník víc věřit? Člověku, který se mu snaží prodat produkt, nebo člověku který už nakoupil a sděluje své zkušenosti?

Webové stránky:

Webovky samy o sobě nejsou pro prodej IDEÁLNÍ. Zákazník se může ztratit v sekcích jako: “o nás,” a neudělá to jediné, co měl udělat: NÁKUP!

Proto existuje takzvaný “Funnel.” Zákazníci uvidí, co vidět mají a ve správném pořadí.

3. Příspěvek na důchod Zuckerberga:

Používáte placenou reklamu? Pokud ano, možná ji děláte úplně špatně! A můžete mi věřit, že zrovna o tomhle něco vím.

Modré tlačítko:

První zabiják, kterého většina podnikatelů pustí do domu je modré tlačítko: propagovat příspěvek.

Přes tohle tlačítko nenastavíte na své reklamě skoro nic. A co je horší, nedozvíte se ze své reklamy téměř nic. Má to podobný efekt jako házet bankovky po Zuckerbergovi. Vždy, ale vždy nastavujte svou reklamu ve Facebook business manageru, (správci reklam). Nejen, že tam máte asi 100x více možností, ale i máte přehled o svých kampaní.

Pixel:

Další velmi častá chyba je, že nemáte nastavený pixel! Platformy Meta mají brilantní algoritmus, který ocení zejména inzerenti reklam. (Proto je to taky jedna z nejbohatších společností.) Tento algoritmus, ale pro vás funguje jen na 60%, když nemáte správně nastavený pixel.

Má 2 zásadní účely: 1. optimalizuje reklamy podle chování vašich zákazníků, 2. Tím, že měří nákupy, leady atd, tak máte přehled o účinnosti vaší kampaně.

Nepoužíváte videa:

Je rok 2024 a sociálním sítím dominují short-form videa/(reely.) Uživatelé tam tráví nejvíce času a konzumují nejvíce reklam. Proto se mi u mých klientů stává, že videa mají úplně nejlepší výsledky ze všech formátů. Samozřejmě pokud prodáváte třeba tiskárnu, video reklama nebude nejlepší nápad.

Facebook má spoustu dalších specifických pravidel + znalost marketingu, copy, prodeje, algoritmu atd. To by mi ale zabralo 20ti hodinový kurz. Na to ale v tomto článku není místo a už teď je dost dlouhý. Proto vám nabízím BEZPLATNOU KONZULTACI správy Facebook reklamy. Klikněte na odkaz:

Nechte mě vám pomoct s “realistickým bohatnutím”. Klikněte na odkaz a přečtěte si mou landing page: www.lustrion.cz

Tak jo, výzvu k akci mám za sebou a můžu vám jen poděkovat za přečtení mého prvního PR článku. Snad jsem vám poradil s čím jste potřebovali a děkuji.

Ať se daří!

Martin Šepel a tým Lustrion

Mohlo by vás také zajímat