Jste podnikatel? Máte firmu? E-shop? Začínáte s podnikáním? Máte web nebo ho chystáte? Víte, že internet je pro dnešní moderní prostředí důležitým a u některých hlavním marketingovým působištěm! A tak jdete do toho! Pak přichází na řadu otázka konkurence…

Firmy, které se jí zabývali zběžně nebo vůbec, často odpovídají velmi povrchně a všeobecně. Přitom tuto odpověď mohou dobře najít i drobní živnostníci a firmy bez drahých průzkumů a analýz. Jen je třeba si sednout a skutečně přemýšlet. Je dobré se  vyznat se v chování  lidí. Takže ve výsledku se zdá, že 9 z 10 podnikatelů nemají téměř žádné konkurenty na trhu. Jejich tržby však tomu neodpovídají.

Je důležité vzít v úvahu nejen konkurenci, která nabízí stejnou službu nebo zboží jako my, ale také jiná možná řešení daných potřeb lidí. Jakými cestami chodí? Kdo nabízí alternativu k mému produktu? Když se tyto a další otázky vezmou v úvahu, lze zjistit, že konkurentů je mnohem více, než si firma zprvu myslela. To není nejhorší zjištění, protože když víme, kdo je konkurence, tak se s tím dá něco dělat. Bez těchto informací je celý marketing, investice a plány irelevantní a míjí se účinkem.

Toto jen jedna z několika důležitých analýz na které se často zapomíná. Odpověď na ně samozřejmě nestačí. Po analýze je třeba stanovit správnou strategii podnikání a marketingu.

Podnikání bez komplexní a účelné strategie je kořenem problémů a zbytečných výdajů za nic nepřinášející reklamní online kampaně.

UXaM.cz nabízí pomoc a vypracování nejdůležitějších analýz, návrh strategie a zpětnou vazbu Vašeho podnikání.

Mohlo by vás také zajímat